خیلیها وقتی نمیتوانند با قران مبارزه کنند، سعی دارند آن را مصادره به مطلوب کنند. یعنی به نفع خودشان تفسیر نمایند. به عنوان نمونه یک نفر نماز نمیخواند! از او پرسیدند چرا نماز نمیخوانی؟ گفت در قران نوشته:( لاتقربوالصلات) به نماز نزدیک نشوید! دیگری روزه نمیگرفت! علت را پرسیدند گفت: در قران نوشته! کسی که مسافر است روزه بر او واجب نیست، ما هم در این دنیا مسافریم. نمیتوانیم قصد ده روزه کنیم! چون ممکن است هرلحظه اجل فرا برسد. میبینید هرچه محبوبیت قران بیشتر میشود، سوء استفاده ازانهم بیشتر، زیرا که میخواهند با دو روش، قران را بکوبند! اول اینکه بگویند سوء استفاده ازانراحت است، پس نباید آن را قبول کرد. دوم اینکه مردم مذهبی را فریب داده، چند روزی بر آنها حکومت کنند، یا گذران زندگی داشته باشند. یکی از جاهاییکه امروز در ایران مد شده است، استفاده از قران برای برتری زنان است. که البته آنها برابری زنان معنی میکنند. مثلا دولت باید تصویب کند که 50ئرصد پستها را به زنان بدهد. خوب اگر زن لیاقت دریافت پست را داشته باشد، آن را به دست میاورد. پس برای او برتری قایل میشوند، که فقط به صرف زن بودن به اوپست دولتی داده شود. مثل این که برای ازمایش رانندگی، درصد تعیین کنیم. سی درصد از قبول شدگان باید زن باشند. یعنی اگر حتی ورقه سفید هم داد، باید قبول شود، چون زن است و باید سهمیه 30درصد پر شود. چطور وقتی این سهمیه برای خانواده شهدا یا رزمندگان، در نظر گرفته میشود یک نوع برتری دادن به آنها است، ولی در مورد زنان نیست. نمیتوان باور کرد که مثلا: زاییدن بچه را هم 50درصد به مردان داد! بقیه به زن اختصاص یافت. چه معنی دارد که قاعدگی را تا 50درصد به مردان تحمیل کرد، وبقیه زنان این آزار و اذیت بدنی را تحمل نکنند! بنا براین در تساوی بین زنان و مردان، یک نوع برتری جویی نژاد پرستانه وجود دارد، و فقط جاهایی تفسیر میشود، که آنها بخواهند. در قران کریم آمده که زنان و مردان، در عمل به اعتقادات با مردان مساوی هستند: مسلمین و مسلمات فرقی ندارند. ولی این بخشی از قران است، آیا (یومنون به بعض و یکفرون به بعض) خود زنان مومنه راضی میشوند که: فقط به برخی آیات توجه شود، و برخی دیگر نادیده گرفته شود. قران میفرماید زن باید نه ماه، بچه را در شکم نگهداری کند و بعد، دوسال تمام او را شیر دهد. این را چطور میشود بین زن و مرد بطور مساوی تقسیم کرد. تا زنان هم از رنج باداری و شیردهی معاف شوند. طبیعی است که تساوی در این مورد، نه تنها ممکن نیست بلکه اصرار بر آن، کفر مطلق است. چون نه واقعیت طبیعی دارد، و نه واقعیت دینی. بنابر این باید همه قران را در نظر گرفت، و تمام دستور العملهای آن را پذیرفت. و گرنه کار بجایی میرسد که: نص صریح قران را نقض میکنند، و بنام اسلام تحویل مردم میدهند. مانند دیه یا ارثیه زن. در قران صریحا آمده که (للذکر مثل حظ الانثیین) بهره مردان از ارث دوبرابر زنان است. تساوی این دو، اگر قانون مجلس هم شود خلاف شرع است. اجتهاد در مقابل نص خلاف شرع است. هر توجیهی خلاف شرع است. اما متاسفانه برخیها اصرا دارند، که یکی یکی از احکام قرانی را با نام خود قران، از بین ببرند و حکما و علما هم چیزی نمیگویند! و اگر هم گفته باشند نمیگذارند، به گوش کسی برسد. برابری جنسیتی که امروز تبلیغ میشود، در هیچ کجای دنیا وجود ندارد بلکه ساخته پرداخته: ذهن علیل کسانی است که: مامور تحریف قران هستند. و ما باید کاریکنیم تا: کسانی به مجلس راه یابند که مبنای آنها، اجتهاد در مقابل نص قران نباشد. بلکه عمل به تمامیدین و قران باشد.
اجاره آپارتمان در میدان ولیعصر بازدید : 528
سه شنبه 28 بهمن 1398 زمان : 9:22